Skogstur med stort S vill jag lova...

Idag har jag, Bettan, Max och Gucci samt ca 40 andra personer tillbringat dagen med att vandra iskogen.

Saker som vi lyckades med under resan;
* Få skoskav
* Bli trött
* Plocka en fridlyst blomma (ajaj) förlåt!!!
* Ta isär Max och gucci x antal gånger då det var en klyftig person som tog med en löptik!
* Skatta oavbrutet åt dåliga skämt samt komma med liknade skämt tillbaka.
* Gå ner mig i ett kärr, vått och mysigt ;)
* Att få kunskap om det olika delarna i naturen.
* Rygg ont då packningen vägde för mycket och Peter inte ville bära den. Taskigt haha
* Tre fika raster som uppskattdes av alla utom av forskarläraren Alf. Som då gav sig iväg på egna expeditioner.
* Höra allas klagan över matteläraren som jag också tycker borde göra något annat här i livet.
* Få medelande av Martin :D
* Bli vänner med ett killgäng som var för roliga *ler*
* Gå fel i skogen då tom läraren gick vilse.

Saker som vi inte lyckades med:
* Hålla mig ren.
* Hålla mig torr då jag upptäckte i ett försent läge att stövlarna mina läckte...
* Ha tråkigt då det alltid var någon som kom med en rolig kommentar eller liknande.
* Skriva ner all information då jag fick lite oväntade problem.. ;)

Detta var en rolig dag men det känns i mina ben att vi vart ute ett tag. Alla var tacksama över att vi bara höll på till 13.30 istället förrän 17 då vi egentligen skulle slutat. Kan säga ingen mera än Alf hade orkat vara kvar där i skogen. Vi hade också tur med vädret och redan om en vecka ska vi ut igen.. måste bara fixa hela stövlar, en bra ryggsäck samt mycket gott fika så blir även detta en händelsefylld rik dag som man kommer att minnas ett tag. Max kommer nog sova till ikväll då denna tur tog musten ur han stackars lilla hunden men ska få ett varmt bad då han inte luktar blommor efter doppet i kärret ;) Söt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0