Tiden går så fort....

Det var inte länge sedan jag gick i första klass och min dröm vara att kunna läsa tyst. Så där som mina föräldrara läste dagens tidning vid frukost bordet. Jag förstod inte hur det gick till att kunna läsa utan att tyda högt. Det var ett av mina största mysterier.... Tänk vad små problem som bekymrade Moa 7 år.
Tack och lov gick min dröm i uppfyllelse ganska snart även fast jag inte kunde säga R hihi, jag sa J istället vilket lät lite roligt tyckte alla förutom jag! Men det bjuder jag på.

En kväll varje år ( den 6 nov) låg jag alltid sömnlös och funderade på hur det skulle kännas att bli ett år äldre... Om när jag vaknade skulle ha en annan känsla eller om folk som såg mig gå på stan skule säga ; Där går Moa, ser ni hon är ett år äldre nu... Idag har jag lärt mig att det blir ingen skillnad från 6 november till 8 november. Jag är fortfarande vanliga Moa som är precis samma person som hon alltid varit och kommer för bli... men vem vet imorgon kanske det händer... Jag vaknar med känsla av att jag blivit ett år äldre...

Tiden går bara så fort, det var inte länge sedan som man var glad över att man blivit tillräkligt gammal för att gå på disco hihi

Nej nu är det tjejkväll med Mamma och Alma som gäller bastun. det var så länge sedan mamma och jag bara umgicks så det ska faktiskt bli kul. För även om min mamma och jag kan vara väldigt osams så är hon min allra bästa vän också!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0