En vacker dag...ett vackert slut

Började dagen med att åka och tävla med dolly på Älunda gård. Var lite trött efter coronakvällen i Avesta men det är alltid kul att tävla så jag piggna till rätt fort. Hade vår maskot Mindy Lou till tävlingen och Dolly var mycket glad över sällskapet, tyvärr var Mindy inte lika possitiv men bjöd till lite efter övertalning med morötter :D. Vad skulle vi göra dolly och jag utan lillla Mindy Haha... Tävlingen gick bra!
En 4:e placering i 1.20 får jag vara nöjd med då Dolly hoppade fantastiskt (som vanligt) medans jag klantade till det lite ;) En Helt perfekt början av en vacker dag.

Kom hem  och fick nybakad kladdkaka (inte helt fel det heller) och äntligen började det också regna, behövdes verklingen för våra hagar ska börja komma igång och växa på allvar.

Då Dolly behövde en ny sommarhage tog Min underbara syster Alma på oss arbetshandskarna och började slå stolp, gick överaskande fort och fint blev det också... vilken tur för mamma som tror att jag inte klarar av att stolpa in en hage.... Måste medge att fick lite uppbackning av Alma.


image42

Detta är min otroligt söta och underbara Lilla syster Alma ( 6år) som jag älskar sååå!!!



När staketet blivit granskat av Mor min begav vi oss av hem igen, precis innan vi kommer hem stannar alma mig och kramar om mig, tittar mig i ögonen och säger : Vet du Moa, jag tycker om dig för precis den du är!  
Åhhhh vad jag älskar denna underbara unge som sa det vackraste mening till mig som jag hört på mycket länge och det bästa av allt. Hon säger bara saker hon menar!!!

Det var absolut det bästa slut denna dag kunde få !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0