Smultron och glass

Så var midsommar över för denna gång. var en riktig trevlig tillställning med god mat, dryck och efterrätt. Synd att det regna, men det var också ganska mysigt stundtals måste även jag medge som är en vackert väder tjej ;)

Midsommardagen började blött men framåt kvällen kom det vackra vädret som alla väntat på äntligen tillbaka... så då bar det av till lustig kulle en stund, trevligt där med fast det var lite små kletigt här och där. Rolig människor men lovar att Jocke ska få tillbaka en vacker dag för sin kommentar haha ( vad rädd han måste vara nu *skratt* ). Jaja han mena nog väl snälla Jocke.

Igår bar det av till smultronstället i skogen för att plocka de söta små underbara bären längs vägkanten. Har aldrig varit med om att det funnits så mycket smultron på ett och samma ställe!  Vi (Alma , min mor och jag) plockade ca 2 liter ihop, måste erkänna att jag tröttnade på myggen som hade en egen midsommarfest med moa som både för-, varm- och efterrätt. Så gick ut i solen och plockade prästkragar istället. Sen bjöds det på vaniljglass och smultron till allas lycka. Prästkragarna fick också vara med på ett hörn.... 

image57

Visst ser det gott ut?!

image58

Dessa små ynkliga blommor plockde jag till matbordet, ser inte så mycket ut för världen, men det är inte utsidan som vinner i längden ;D Kom ihåg det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0