Monty Roberts- Vilken Man!!

Var i Stockholm igår men Sara och hennes mamma och titta på Monty Roberts. Jag säger bara vilken känsla,vilken kunskap, vilken man. Var så fasinerad över denna 72 åriga Gubbe och hans historia om att tämja vildhästar i USA.
Alla som har svårlastade hästar borde lära av honom!! Det tänker jag göra i alla fall som har Dolly som inte alltid är lika sugen på att åka hem ifrån ;)
En häst som vanligtvis tog 4 h eller mer att lasta för sin ägare, hade han hand om i 20 min max och i slutet travade hästen in själv utan lina, allt detta utan ett endaste litet våld. Helt otroligt. Finns mycket buffel och båg i hästvärlden men det här är det inte!!!!!

Sara och jag har planerat att åka ett år till USA och jobba på en hästgård eller något (vi åker troligvis Augusti 2009) då vi bestämt att hälsa på hans egna farm i Kalifornien. Roligt!!! ;D

image49

Sara och hennes mamma i den långa varma kön in till showen

image50

Mr Roberts själv - härlig man

image52


Sara och jag var tvungna att få en bild med Mrs Roberts Haha, min  bild blev inte så bra så visar Saras istället. Hoppas det är Ok!  Vem vill ha en autograf när man kan få en riktig bild ;D haha

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Moa!
Va roligt att du tyckte om showen. Jag önskar bara att jag hade en häst att träna på. Har du testat nåt med hästarna där hemma än?
Hoppas du har det bra nu i sommar, jag ska ringa per bentele och prata om hästen, imorn tror jag.
Vi hörs, Kram sara

2007-06-11 @ 20:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0