Tillbaka igen, så se upp för oss....

Igår var det premiär för träning igen.... Äntligen säger jag bara! Jag , mamma och Alma packade in oss och Dolly (samt lilla Mindy som dolly vägrar åka utan) och åkte till Nyköping för att träna i spöregn och blåst... Inte roligaste vädret precis men något jag inte besvärades av eftersom jag var lycklig som ett barn att få träna hoppning igen. Som hon flög underbara Dolly över hindrena. Hon är för bra! Är så tacksam och glad för att mamma och Leif köpt henne åt mig. Ni är också underbara! Träningen gick väldigt bra och Dolly bäst som vanligt även fast jag måste säga att jag var lite ringrostig men kom igång efter ett tag! Idag är det dressyr för Cissi som står på träningschemat, ska också bli roligt och VÄLDIGT nödvändigt då Dolly och jag inte är helt sams i markarbetet men men så är det ibland.

Hon gick väldigt bra idag på träningen, väldigt lugn och arbetade fint tills det blev galopp, Cissi undrarde varför jag satt på en grammantygel på henne idag ( när vi fattade galopp fick hon svaret)som en vulkan exploderade hon under mig.... Cissi tittade på mig och sa ok Moa jag förstår verkligen varför du hade gramanen på... haha söt hon är min lila explosion. Om Dolly fortsätter vara skadefri så blir det en tur till Nyköping nästa vecka och sen börjar tävlingarna för oss igen! Som jag längtar hoppas att hon fortsätter att vara frisk min Dolly! Som det ser ut idag så blir först tävlingen efter skadan 7-9 september i Linköping och som jag längtar.... Måste bara ta tag i  min flytt till Örebro men det får bli nästa vecka.... Någon som är villig att hjälp till är ni hjärligt välkommna ;)

På fredag tänkte jag umgås med min lilla syster Linn som nyss är hemkommen från Tunisen (brun som en pepparkaka uhh..) Är inte avundsjuk....  nej varför då???;-).Fast fick nyss reda på att hon "dissar mig"  så fräckt men gillar henne ändå! Så om det är någon av mina underbara vänner som känner för att umgås med mig ute på landet så finns jag här... På lördag blir det nog en sväng på stan då det är bröllop som gäller för kvällen men Har inget att ha på mig... Börjar få klädångest åter igen... Ge dig nu Moa med din kroppsnojja! 
Förstår verkligen de som hatar att handla kläder med mig för jag är extrem jobbig. Me det ska bli mitt nyårslöfte att bli lätt att handla med, påminn mig då för när väl nyår kommer har jag glömmt det för länge sedan....

Alla mina fina kläder är svarta eller korta vilket inte känns som en bröllopsklädsel då man ska vara vacker och elegant klädd. Har verkligen längtat efter att få klä upp mig till bröllop med fin håruppsättning,målade naglar, vackra skor och en snygg enkel klänning. Det sista blir problem men det får vi lösa på lördag. Vadå vara ute i tid??? :-D 

Ska nog fråga underbara Alida hon brukar ha något förslag till mig och hon brukar också orka gå på stan med mig också. Alida min bästa vän är underbar från topp till tå men med mycket humör.... :-D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0