Så var det dax att inse livets allvar...

Idag har jag och Bettan sprungit runt som tokar för att fixa böcker, block,pennor, biblotekskort och mycket mycket mera som jag inte orkar skriva här. Att böcker kan vara så dyrt, jag betalade över 400 kr styck för böckerna som var en matebok samt en biologibok dessutom kräver de att man ska ha en miniräknare som kostar 1400 kr... som man inte redan blev fattig som student.. japp det är bara att acceptera men jag och bettan tyckte den kosta lite för mycket så vi ska ta en disskusion med mattemagistern ;) om vi måste ha just den eller om man kanske kan köpa en billigare (ja jag är fattig )
Vi avslutade vår väldigt ansträngande dag med en stund på solariet, gud så skönt somnade nästan.... Ute regnade det.

Blev så förvånad av min reaktionidag. Jag blev glad och kände samma längtan som till första läxan (7 år gammal i klass 1 Baggetorp skola) när jag öppnade mateboken och inte tala om hur roligt det var med biologi boken. Detta är helt sant jag funderade ärligt på att börja plugga i helgen så jag är förberedd på måndag. Jag längtar verkligen efter att plugga och bli mera rik på kunskap.... så nu i efterhand känns det värt alla pengar man lägger ut på böcker. Ska göra mitt bästa detta år på universitetet...

Ikväll blir det skaldjursbuffé och tårta då Alma blivit 7 år idag, så söt sen blir det att åka in till lägenheten samt att ringa Martin innan jag somnar ( har blivit en vanan jag inte kan vara utan ) ;-)


Kommentarer
Postat av: yasmine

hur går de me allt?trivs du som student igen?puss

2007-09-01 @ 12:55:07
URL: http://www.yassibabe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0