Så var det dax att bli stor igen....

Flyttade hemifrån efter student men återvände förra sommaren då jag sagt upp mig på jobbet och inte hade någonstans att bo. Tänkte bara att jag skulle "mellanlanda" där ett tag och flytta så fort jag fått jobb, så blev det inte! Jobb fick jag ganska direkt men pga lite olika omständigheter blev jag kvar hos mamma på gården. Vilket inte allls är fel men nu känner jag att jag behöver något som bara är mitt igen. Man blir gärna lite bekväm av sig tyvärr när man bor hemma! Så nu ska jag bli vuxen igen eller försöka bete mig så... förra gången flyttade jag och Frida tillsammans i en tvåa i södertälje denna gång blir det en etta i Örebro men utan lila Frida som numera spenderar sitt liv i upplands-väsby på en gård med andra små och stora hundar.

 Har inte tänkt att tillbringa hela mitt liv i Örebro utan ska flytta till varför inte nyköping eller stockholm eller utomlands när studierna är klara.... Men än så länge får Örebro duga för mig! Gillar Örebro på sommaren men på vinter skulle jag vilja bo mera söder ut.... men vem vill inte det. Kommer inte bo i lägenhet i stan hela livet ut ska ut på landet när man blivit så stor att det är dax att bilda familj... mina barn ska få samma fina uppväxt i naturen som jag fick!

Idag är det städning av lägenheten, köra greijer, köpa lite mat till mig och hunden som kommer på fredag samt ett varv på Ikea tillsammans med Mamma och Alma, måste också fixa ett lås till cykeln... eller om jag ska låna min mammas istället. Sängen flyttar vi på till helgen så fram tills dess blir det madrass på golvet som gäller men det går bra det med för nu har jag mitt eget place!
Som sagt det är fullt upp men bara roligt....

Kommentarer
Postat av: yasmine

buhuuu min lilla flicka har blivit stor.tinden går så fort,det känns som det var igår du gick omkring i blöjor och åt bebismat;P

2007-08-29 @ 12:06:07
URL: http://www.yassibabe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0