Kommer sakna Alma när jag flyttar....

Jag har fått turen att leva ihop med min underbara och sötaste syster men kommer att sakna yrvädret när jag flyttar... Hennes ständiga kommentarer som förgyller vardagen fullt ut!
Idag har hon gjort mig sällskap på jobbet då hon skulle åka och hälsa på sin Pappa i Stockholm och köpa en ny skolväska för hon är ingen pluttsyster längre utan har blivit så stor att man börjar ettan. Älskar att se henne så lycklig och minns tillbaka hur spänd och stolt man själv var över att få börja skolan med egen bänk, fina pennor och ett stort pennskrin med massor av fack dessutom hade jag fått en rosa jättefin väska som jag valt helt själv! Dessutom skulle man få läxor vilket jag hade längtat efter så länge jag minns, hade ju sett storebror fredrich sitta på kvällarna med läxläsning (Han var dock inte lika entusiastisk då...;) Nu är det Almas tur att få gå igenom allt detta och som hon längtar...och är det någon som har förutsättningar i vår familj är det hon....
 
Idag på jobbet kom hon i till mig på kontoret och sa : Mamma och pappa har startat ett aktiebolag som heter "Eketorp Mord och Jord AB", alla människor runt omkring oss stannade till och jag kunde inte sluta le ( hon menade ord och jord) 

image62

Min underbara minsta syster första dagen  i ettan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0